keuze van een warmtenet

Kiezen bij een warmtenet Is een woning is aangesloten op een warmtenet? Dan kun je als eigenaar of huurder niet overstappen op een andere warmteleverancier. Waarom eigenlijk niet? Het netwerk is lokaal Warmte via een warmtenet kun je niet vergelijken met bijvoorbeeld de levering van stroom. Het elektriciteitsnet is een landelijk en open net. Alles is met elkaar verbonden. Als leverancier kun je heel eenvoudig stroom inkopen en die leveren aan klanten door heel Nederland. Bij warmte ligt dat anders. Warmtenetten zijn lokaal en niet landelijk met elkaar verbonden. Elk warmtenet is een gesloten systeem: de warmtebron, het ondergrondse leidingstelsel en de afleversets in de woningen thuis zijn allemaal op elkaar afgesteld en staan met elkaar in verbinding. De warmtebron en de klanten mogen niet te ver van elkaar af liggen. Logisch: warmte kun je niet heel ver transporteren zonder veel warmteverlies. Die beperking in omvang maakt het lastig om meerdere leveranciers op één netwerk toe te laten. Alleen bij de betreffende bron zou je als nieuwe leverancier warmte kunnen inkopen om te leveren. Daar heb je dan wel een hele organisatie voor nodig. Bovendien is het aantal klanten dat je ermee kunt bedienen ook beperkt tot de omvang van het netwerk. In deze fase van de energietransitie is dat dus nog niet lonend. Niet voor een nieuwe leverancier en ook niet voor de klanten. Want door de extra mankracht die nodig is om hetzelfde product te leveren, wordt dat alleen maar duurder. We willen dat onze klanten blij met ons zijn Omdat we geen concurrenten op ons netwerk hebben voelen wij ons extra verantwoordelijk. Wij willen zo’n goed product en voor een dermate goede prijs 85% CO2 besparing warmtenet Aangesloten zijn op een warmtenet heeft voordelen. Zo word je op veel vlakken ontzorgd. Het onderhoud en de vervanging van de warmteset worden door ons geregeld. Als consument heb je daar dus geen onkosten meer aan en geen omkijken naar. Nu we in de fase zitten dat de installaties bieden, dat klanten graag bij ons blijven. Daarom zijn we er bijvoorbeeld trots op dat we onze tarieven voor warmte voor 2022 laag hebben kunnen houden. Ook zijn we trots op onze afdelingen klantenservice en op onze monteurs. Zij zetten zich dagelijks met alle enthousiasme in om u als klant van de best mogelijke service te voorzien.

5 Online Touch keuze van een warmtenet Home


You need flash player to view this online publication